Goede voornemens

wat ga jij komend jaar doen voor jezelf?

Ga je eindelijk voor jezelf kiezen? Een start maken aan je droom of wil je leren omgaan met je HSP?
Wat worden jouw doelen voor 2022?

Het eind van het jaar is een mooi moment om de balans op te maken. Waar sta je nu en waar wil je heen. Op deze pagina vind je inspiratie, oefeningen en tips om jou verder te laten groeien.

Als je nu niet voor jezelf gaat kiezen? Wanneer doe je dat dan wel?

Ga aan de slag met de 7 stappen op deze pagina en zorg ervoor dat jij in 2022 jouw doelen gaat behalen!

 

Stap 1
De balans opmaken

TIJD – Ongeveer 60 minuten

Benodigdheden

De 1e stap naar een leven in je KRACHT wordt vaak vergeten, maar het is één van de meest waardevolle stappen.

Als je echt anders wil in 2022 is het nodig dat je eerst terugkijkt.

De 1e stap is de balans opmaken. Terugkijken naar waar je stond en analyseren waar je nu staat. Ga ergens zitten waar je de ruimte voor jezelf kunt hebben.

Schrijf in je notitieboek:

–> Beschrijf je 1e gevoel als je denkt aan 2021

–> Welke uitdagingen ben je in 2021 aangegaan?

–> Welke problemen kwamen op je pad?

-> Welke mooie momenten hebben er plaatsgevonden?

–> Wat heb je dit jaar gedaan dat je in 2022 anders wil doen?

Pak je agenda van 2021 erbij, kijk per maand welke afspraken e.d. je had, zo herinner je je steeds meer waardevolle informatie die je kan gebruiken om je balans op te maken.

Ga naar een nieuwe bladzijde in je boek en noteer:

–> Dit heb ik in 2021 goed gedaan

–> Dit heb ik in 2021 bereikt

–> Dit heb ik in 2021 geleerd

Maak er eventueel tekeningen bij of plak er plaatjes bij, kijk regelmatig terug op wat jij al hebt bereikt, daar mag je echt trots op zijn. Je bent sowieso verder dan in 2020!

 

LET OP Het hoeven geen grote dingen te zijn, ook de kleine dingen doen ertoe! En voor de moeders onder ons, dit boek gaat echt over jou, dus ja, je mag trots zijn op je kind dat zijn/haar zwemdiploma heeft gehaald, maar dit hoef je hier niet op te schrijven. Het gaat nu écht een keer om jou!

Stap 2
Verlangens benoemen

TIJD – Ongeveer 30 minuten

Benodigdheden

 

Door je verlangens helder te maken, kan je je doelen stellen én ze bereiken.

Wees eerlijk tegenover jezelf.

Waar verlang je naar?

Wat zijn je wensen?

 

Waar verlang jij écht naar?

Bijvoorbeeld naar een verbetering in je relatie of het vinden van een liefdespartner, of bijvoorbeeld meer rust in jezelf, leuke dingen doen, een andere baan of misschien wil je financieel groeien.

Denk goed over je verlangens na, ze mogen ambitieus zijn. 

Schrijf vervolgens op in je notitieboek:

–> Grootste verlangen

–> 2e verlangen

–> 3e verlangen

Dit mag in korte heldere zinnen, zonder het waarom erbij te benoemen. Ook hier mag je plaatjes bij plakken of een tekening maken, als je dat fijn vindt.

Stap 3
Doelen stellen

TIJD – Ongeveer 30 minuten

Benodigdheden

 

Zonder doel geen resultaat

Zonder doel geen focus

Neem de tijd om je doelen helder te krijgen en schrijf ze op.

 

Ga ervoor!

 

 

Doelen stellen kan lastig zijn. Kijk daarom terug naar je antwoord bij de vraag ‘wat heb je dit jaar gedaan dat je in 2022 anders wil doen’ en je antwoorden bij stap 2 – Verlangens benoemen.

Kies nu aan de hand van je grootste verlangen je grootste doel, alsof je het al hebt bereikt. Het is belangrijk dat je doel concreet is, ‘mijn dromen bereiken’ is geen concreet doel, ‘een succesvolle onderneming starten’ wel.

–> Schrijf dit doel op in een korte zin in je notitieboek, bijvoorbeeld: ‘Ik heb een liefdevolle relatie.’

–> Schrijf deze zin nu op 3 verschillende memopapiertjes en hang deze papiertjes op plekken waar je vaak bent, aan de binnenkant van een keukenkastje, bij je koffiezetapparaat of op de wc bijvoorbeeld.

LET OP De woorden niet en geen horen niet thuis in je doelstelling. Dus een doel kan bijvoorbeeld niet zijn: ‘ik laat niet meer over me heen lopen.’ Maak er dan van: ‘Ik kom op voor mezelf.’

Stap 4
Doelen splitsen

TIJD – Ongeveer 60 minuten

Benodigdheden

 

Splits je doel op in kleinere tussendoelen.

Zo is het makkelijker vol te houden en blijf je gemotiveerd.

Hoe klein het doel ook is, iets afstrepen is altijd fijn!

 

Een groot doel bereik je niet in één dag of met één handeling. Het is daarom belangrijk om de route met tussenstops naar jouw doel uit te tekenen.

Bij elk kleiner doel dat jij bereikt, ben je een stap dichterbij jouw grote doel.

Het kan moeilijk zijn om de tussendoelen te bepalen, want misschien weet je nog niet zo goed welke weg je moet bewandelen om jouw doel te behalen. Vergeet niet dat je gaandeweg meer tussendoelen mag noteren, er is hier geen limiet aan.

Als jouw doel is om voor jezelf op te komen, dan mag je er eerst achter komen waardoor het komt dat jij niet voor jezelf durft op te komen. Niet voor jezelf opkomen, pleasen of steeds over je grenzen heen gaan, heeft bijna altijd een oorzaak in je kindertijd. Door de oorzaak van je huidige gedrag te benoemen, vindt er al een stuk verwerking in jou plaats. Je begrijpt beter waarom je bijvoorbeeld steeds over je heen liet lopen.

Schrijf op in je notitieboek:

–> Oorzaak huidig gedrag

–> Verwerken oud zeer (bijvoorbeeld met een therapeut of coach of iets anders dat jou past)

-> Onderzoek behoefte (wat is er nodig om jouw doel te bereiken)

–> Behoeften omzetten naar actiepunten (wat ga je doen, bijvoorbeeld een training volgen, een boek lezen of wat dan ook)

–> In balans komen

De tussendoelenlijst mag zo lang worden als jij wil.

Pak het grote papier erbij, schrijf links op wat je niet meer wil en helemaal rechts wat je wel wil (je grootste doel). Teken vervolgens een lijn tussen beiden en zet stipjes op de lijn voor je tussendoelen. Schrijf elk tussendoel kort bij elke stip. Laat wat stippen leeg, dan kan je gaandeweg nog wat dingen toevoegen.

Heb je moeite met je kindstukken of weet je nog niet waar de oorzaak ligt van je gedrag? Ga aan de slag met onderstaand werkboek.

Heel je kindstukken

Doorbreek je patronen
22,-
  • Word je bewust van wat je hebt gemist
  • Kom achter de lessen die jij te leren hebt
  • Leer je gedragspatronen herkennen
  • Zodat je anders kan gaan kiezen
  • En niet langer steeds in dezelfde situaties beland
  • Doorbreek de cirkel voor jouw eigen kinderen
  • Inclusief bewustwordingsoefeningen
  • BONUS! On Demand Healing Innerlijk Kind

Stap 5
Planning maken

TIJD – Ongeveer 30 minuten

Benodigdheden

 

Een planning is een must om je doel te bereiken. Als je niet plant, laat je je vaak meeslepen met de dag. 

Je bent dan steeds bezig brandjes te blussen, maar er verandert eigenlijk niks.

Een planning maak je strak, maar je houdt ook ruimte voor vertraging.

Nu je je tussendoelen redelijk in kaart hebt gebracht ga je een planning maken voor jezelf. Doe dit in je agenda voor 2022. Dit mag digitaal of geschreven in een mooie agenda die je voor jezelf koopt. Allebei mag natuurlijk ook 😉

Het begint met tijd voor jezelf. Plan elke week minimaal 60 minuten voor jezelf in. Spreek met je huisgenoten af dat je in die tijd even niet gestoord kan worden of maak afspraken voor oppas. Zorg ervoor dat je ook echt minimaal 60 minuten per week hebt. Ik weet dat het moeilijk is, want er is zoveel te doen, maar als jij verandering wil, als jij je doel wilt behalen, dan moet je er iets voor doen en misschien iets anders even laten.

De actiepunten die je al weet plan je in je agenda bij de ‘me-time’. Plan zo ver mogelijk vooruit en noteer in elk geval elke week wanneer je 60 minuten voor jezelf hebt.

Stap 6
Evalueren & Bijstellen

TIJD – Ongeveer 10 minuten per maand

Benodigdheden

 

Evalueren en bijstellen is een must als jij op weg bent naar jouw doel.

Door te evalueren sta je regelmatig stil bij jezelf, word je je bewuster van je eigen gedrag en gedachten én het helpt je in de juiste richting om jouw doel te bereiken.

Stel ook regelmatig je tussendoelen bij.

Plan elke maand 10 minuten, dit mag van je 60 minuten me-time of een extra 10 minuten zijn, om te evalueren en indien nodig bij te stellen.

Schrijf in je notitieboek met de datum:

–> Wat je deze week hebt gedaan

–> Wat je niet hebt gedaan en wel op je planning stond

–> Hoe je dit toch gaat doen of wat je anders gaat doen

–> Hoe je je voelt

–> Wat er al is verbetert

Blijken je tussendoelen niet haalbaar of heb je inmiddels iets anders gedaan wat je helpt om bij je doel te komen? Noteer dit er dan zeker bij.

Niemand wordt blij als er helemaal geen tussendoel wordt behaald, waren ze iets te ambitieus? Stel ze gewoon bij. Je grootste doel bereik je graag voordat het jaar om is, maar ermee aan de gang zijn is al zo waardevol, dan is het niet erg als het iets langer duurt.

Stap 7
Volhouden

Benodigdheden

 

De laatste stap is de moeilijkste stap. Volhouden.

Zorg ervoor dat jij niet in je oude patroon vervalt en dat jij blijft werken aan je doel.

Alleen jij kan dat voor jezelf doen!

Alleen jij kan een verandering realiseren!

Het moeilijkste van alles is volhouden. Volhouden lukt alleen als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

1. Aandacht –> Geef je doel, tussendoel, jezelf en je planning aandacht. Visualiseer regelmatig wat jouw doel je oplevert, lees de memo-briefjes, lees terug in je notitieboek, blijf ermee bezig.

2. Motivatie –> Hou jezelf gemotiveerd, ik weet dat dat soms moeilijk kan zijn, maar bedenk steeds waarom je dit doet, waarom je tijd aan jezelf spendeert, waarom je wil groeien, waarom je je doel wil bereiken en besef je dat JIJ er iets voor moet doen.

3. Evaluatie –> Zoals bij stap 6 benoemd evalueer! Elke maand kijk je terug op waar je stond en waar je nu staat. Pak regelmatig je antwoorden uit stap 1, 2 en 3 erbij. Ben je nog op de goede weg? Is er iets anders nodig? Wat is er al veranderd? Waar ben je trots op?

4. Vieren –> Vier het behalen van je tussendoelen! Heb je iets behaald, is er iets veranderd? Doe iets voor jezelf, dat kan iets moois zijn dat je voor jezelf koopt of ga iets doen wat je al heel lang wilt. Beloon jezelf voor je inzet! Maak ook een belofte aan jezelf, iets dat jij aan jezelf geeft als je het einddoel van jouw voornemen hebt bereikt. En geef het jezelf ook echt als het zo ver is.

Ben je even uit balans of ben je een weekje vergeten? Neem het jezelf vooral niet kwalijk, maar zie het als een kans om de draad weer op te pakken. Zet door! Alleen dan kan er daadwerkelijk iets in jouw leven veranderen.

Van afwachten is nog nooit iemand gelukkig worden. Zet je in voor jouw doel! Want dat is wat jij wil bereiken, toch?!

 

Liever samen met mij je doel bereiken?

UNIEKE EENMALIGE ACTIE

Boek nu een 1-op-1 online coachsessie met mij, zodat we samen aan de slag kunnen met jouw goede voornemen.

Wil jij..

  • samen met mij kijken naar waar je nu staat?
  • samen met mij jouw doel voor 2022 bepalen?
  • samen met mij jouw route naar je doel bepalen?
  • samen met mij ervoor zorgen dat jouw doel in 2022 wordt bereikt?

en ben jij..

  • iemand die steeds alles uitstelt?
  • iemand die ergens aan begint vol goede moed, maar het niet afmaakt?
  • iemand die het fijn vindt om andere inzichten te krijgen?
  • iemand die nu echt anders wil in haar leven?

Dan is een 1-op-1 coachsessie met mij exact wat jij nu nodig hebt.

Tijdens de sessie van maar liefst 90 minuten, bespreken we samen waar je stond, waar je staat en waar je naartoe wil.

We gaan samen bepalen welke verandering jij nu eindelijk écht in je leven wil.

En ik help jou deze verandering daadwerkelijk te realiseren.


Een 1-op-1 coachsessie met mij is zeer waardevol. Altijd eerlijk en zonder oordeel. Ik zet jouw focus op wat je écht nodig hebt om te komen waar jij al lang naartoe wilt.

  • Wil jij niet langer afwachten?
  • Wil jij eindelijk voor jezelf gaan kiezen?
  • Wil jij voor eens en altijd een verandering in jouw leven?
  • Wil jij ervoor zorgen dat 2022 jouw jaar wordt?

Boek dan nu deze coachsessie.


BONUS! Omdat ik wil dat jij daadwerkelijk gaat slagen in jouw goede voornemen ontvang je bij het boeken van een online coachsessie ter ondersteuning nu een gratis complete kaartlegging t.w.v. €22,-, over jouw liefdesleven, je zelfgroei en je carrière. De uitgebreide legging ontvang je binnen 24 uur na onze coachsessie.


LET OP Ik werk alleen met mensen die écht in actie willen komen, die echt een verandering willen in hun leven en niet bang zijn om daarvoor aan het werk met zichzelf te gaan. Blijf jij liever het leven leiden dat je nu leidt? Hou je niet van andere meningen? Dan is deze coachsessie niet voor jou bedoeld en kan je beter je plek afstaan aan iemand die wel in actie komt.


Ben jij wel iemand die nu anders wil en die het aandurft om met zichzelf aan de slag te gaan om een bizar grote groei te maken en in je KRACHT te komen? Boek dan zeker deze coachsessie.

Na bestelling van jouw coachsessie ontvang je van mij een mail met mogelijke data en tijden.


Waar wacht je nog op?

Wat is er voor nodig om jou in actie te krijgen?

Je kunt blijven klagen óf je kunt aan de slag gaan met het creëren van jouw droomleven. De keuze is aan jou.


Deze actie is tijdelijk, deze unieke coachsessie is enkel te boeken tot en met 24 december 2021. Normaal kan je alleen een traject samen met mij aangaan. Omdat mijn agenda tot het eind van het jaar al redelijk is volgeboekt, zijn er slechts 10 van deze coachsessies te boeken. Voelt het goed? Boek meteen, vol = vol.

1-op-1 COACHSESSIE

Goede Voornemens
€122
77,-
  • 90 minuten 1-op-1 online sessie
  • Samen jouw doel bepalen
  • Samen de weg naar jouw doel inrichten
  • Eerlijk en zonder oordeel
  • BONUS Complete Kaartlegging
  • Slechts 10 sessies beschikbaar
  • iemand die nu echt anders wil in haar leven?
  • Alleen te boeken t/m 24 december 2021